Den 17 september går vi till kyrkoval!

Inför kyrkovalet den 17 september har vi startat en studiecirkel för att tillsamman arbeta fram vårt valprogram. Det kommer vi att dela ut på första maj för att påminna om vikten av att gå och rösta.

Elin Sörman kommer att representera Socialdemokraterna i svenska kyrkan med ett tal. Den 31 mars var det stämma på Finnåkers kursgård som tillhör Västerås stift. Från vår församling blev det omval på Leif Broms och Elin Sörman på ersättarposter i styrelsen. Gården har haft en bra utveckling med hög beläggning på övernattningar för vila och rekreation och en bra ungdomsverksamhet.

Vi närmar oss påsken, en av årets stora helger, som innebär stor arbetsbelastning för de präster som arbetar. Det är då glädjande att, efter nästan två år av vakanta prästtjänster, har en ny präst kunnat anställas.

De sedvanliga och uppskattade påskvandringarna, som brukar genomföras i Nora kyrka, blir dessvärre inställda i år på grund av personalbrist. Vi önskar er alla en riktigt Glad Påsk!

Leif Broms

För kyrkofullmäktigegruppen