Sommaren börjar övergå i höst

Föraningen av höst kändes tydligt i morse när jag och Zeus fick vända i dörren och plocka fram en tjockare jacka för att inte frysa under vår morgonpromenad.

En kort återblick till de härliga sommarmånader vi haft i Nora. Jag vill återigen tacka Kent Nilsson (S) för hans motion som blev sommarens stora succé i Nora. Aldrig har väl en motion blivit så älskad av så många.  Det är med stolthet jag har tagit med besökare till Plaskus och en härlig båttur till Alntorps ö.

Nora är en fantastisk stad. Det är härligt att se Skolparken, Glasstorget som hela sommaren varit välbesökt och vårt fina torg.  Känslan är att Nora haft många fler besökare i år än tidigare.

Nu är hösten på gång och politiken i gång på allvar igen efter sommaruppehållet.

Under hösten kommer Socialdemokraterna att jobba intensivt med att värva medlemmar. Vi hade ett mycket givande grupparbete på sista storgruppsmötet före sommaren där många goda förslag på aktiviteter för medlemsvärvning kom fram.  Det var bra diskussioner där alla mötesdeltagare var delaktiga.

En viktig programpunkt inför nästa storgrupp är Översiktsplanen (ÖP), där vi ges möjlighet att komma med synpunkter. Vi kommer att kalla till en storgrupp i början på september för diskussion och synpunkter på eventuella tillägg eller förändringar i ÖP. Vi hoppas att många av våra medlemmar kommer på mötet och tar möjligheten att påverka.

Noramarken stundar om några veckor och där har vi socialdemokrater ett bord som vi bemannar både lördag och söndag.

Familjefesten i Skolparken kommer lördagen veckan därpå. Om vädrets makter är positiva brukar det vara välbesökt och populärt. Vi kommer även i år att ha hoppborg och fiskdamm och många andra aktiviteter.

Höstkampanjen drar sedan igång veckorna därefter. Huvudbudskapet under kampanjen kommer bland annat att vara:

Vi investerar i jobb och framtidstro för alla.

Vi har inlett ett stort samhällsbygge med att utveckla den svenska modellen och investera

i framtidstro:

•  Alla som kan jobba ska jobba
  • En reglerad invandring och snabb etablering
  • Mer kunskap i skolan – för alla
  • En trygg välfärd för alla

Vi kommer att knacka dörr, dela ut foldrar, värva nya medlemmar och genomföra många aktiviter under kampanjveckorna.

Höstkampanjen är ett perfekt tillfälle för nya/gamla medlemmar att prova på partiarbetet tillsammans i en härlig gemenskap.

Framtidpartiet Socialdemokraterna är ett parti som ger möjlighet att påverka.

Ulla Bergström

Ordförande i Nora arbetarekommun